Koh Samui (18 t/m 27 mei)

27 mei 2017 - Koh Samui, Thailand

We zijn er bijna......Met een binnenlandse vlucht van Bangkok Airways vlogen we in iets meer dan één uur in een propellervliegtuig naar Koh Samui. Over de maatschappij niets te klagen, we kregen zelfs op deze korte vlucht een uitgebreide maaltijd en ze waren volledig op schema.

Strandverkenning bij resortTaxi genomen naar Escape Beach Resort, tijdens de rit hoosde het waardoor de straten deels onderlopen. Een tropische regenbui duurt gelukkig niet heel lang. Aangekomen op een leuk aangekleed resort met kleine maar complete bungalows, nadeel ze staan wel erg dicht op elkaar en je hebt dan ook echt geen uitzicht (ja: de achterkant van de bungalow voor je...). Voor extra kun je natuurlijk eentje aan het strand/ zwembad boeken, maar daar hangen alle gasten tot laat in de avond. Blij dat we dan ook maar twee nachten geboekt hadden en we besluiten de volgende dag een scooter te huren om een andere rustige locatie te vinden.

Op de scooter ;)Even wennen voor Domenique, links rijden en er zijn ook niet echt verkeersregels ( dat vindt hij natuurlijk geweldig!!!!). Mede door onze motorervaring alles snel onder de knie en Fenneke geniet dan ook achterop van het uitzicht. Diverse bungalows bekeken, maar eentje springt er toch wel uit onder andere door het zeer vriendelijke personeel. Fenneke is eigenlijk al overstag, maar Domenique maakt zich wat zorgen over het geluid van een naastgelegen bouwprojectje. Fenneke vertelt met haar kennis dat het ergste geweest is en het afbouwen is. Na flink onderhandelen met de manager over de mooist gelegen bungalow (uitzicht is onbeschrijfelijk), hebben we een deal voor in eerste instantie 1 week. Wij noemen dit nu onze vakantie, hihi......

Lekke bandOp de terugweg krijgen we een lekke band, de dames bij het tankstation zijn erg vriendelijk al spreken ze geen woord Engels maar met de vertaalapp komen we een heel eind. Tevens ontmoeten we een Belg welke inmiddels op Samui woont en er een bouwproject heeft lopen, hij is zo aardig om Domenique naar ons resort te brengen waar we de scooter gehuurd hebben. Na een tijdje wachten op het tankstation komt Domenique met een andere scooter terug (wat niet eenvoudig was, omdat de andere ook op zijn naam staat) en dienen we zelf de scooter te laten repareren. Maar waar zit een ‘repareshop’? Gelukkig loods een Thai ons naar een vriend met zo’n shop (die eigenlijk al gesloten is) en kunnen we snel verder.

Ons uitzicht vanaf de nieuwe bungalowDe dag erna arriveren we op ons nieuwe stekkie en naast lekker relaxen, verkennen we het eiland de komende week. We gaan onder andere de bergen in met een fantastisch uitzicht, bezoeken een waterval (veel te toeristisch), eten bij een lokale markt en laten ons heerlijk masseren (ca. €5,- per uur)

Longtailboat tochtjeTevens maken we met een ‘longtailboat’ een tocht naar Koh Tean het snorkelparadijs, en die naam doet zijn eer aan. Op onze laatste dag in de bungalow krijgen we van de manager een suprisediner op het strand, hij doet erg zijn best om ons terug te laten komen.

Onze 'vakantie' zit erop, genoeg van zon, zee & strand......JUNGLE here we come!

Check hier alle foto's van Koh Samui en video's

1. Jildou:
    25 juni 2017
    Wauw! Wat een paradijs!
  2. Far:
    26 juni 2017
    He wereldreizigers! wat ziet het er gaaf uit allemaal. ook superleuk die video's, krijg je veel meer een idee over waar jullie zijn! Ik ben ook ingecheckt nu (mooi op tijd;-) dus hoop veel van jullie te zien! Veel geluk en mooie dingen zien!! XX